UAB steigimas

Ką reikėtų žinoti prieš steigiant UAB?

Greičiausiai jau turite verslo idėją, bei verslo planą ir ketinate steigti UAB ? Šaunu ! UAB steigimas yra gana greitas procesas, tik reikia turėti visas reikiamas priemones, bei atitikti minimalius reikalavimus. Pasigilinkime, į ką svarbu atkreipti dėmesį, kad įmonės steigimas nekeltų rūpesčių.

UAB savininkas privalo turėti mobilųjį elektroninį parašą ar kitą tapatybės patvirtinimo būdą, kurį pripažintų VĮ Registrų centras. Tapatybės patvirtinimas per banką su SMART ID šiuo atveju netinka.

Reikalingas fizinis adresas Lietuvos Respublikos teritorijoje, kuris gali būti laikomas įmonės buveine. Šis adresas ne būtinai turi priklausyti įmonės steigėjui, svarbu , kad tikrasis nekilnojamojo turto savininkas sutiktų, kad pas jį registruojama įmonės buveinė. Lietuviams papildomų leidimų steigti UAB Lietuvoje nereikia, o gyventojai iš užsienio turi pateikti leidimą gyventi Lietuvoje.

UAB, kaip ir kiti juridiniai asmenys, gali būti registruojami internetu, arba pas notarą. Steigimas internetu trunka trumpiau ir visas procesas gali būti atliktas vien kompiuterio pagalba

UAB steigimas internetu

Stengiamasi, kad užsiimti verslu galėtų kiekvienas norintis, todėl juridinių asmenų registravimas yra paprastas ir nereikalaujantis daug specifinių žinių. Užtenka turėti elektroninę tapatybės patvirtinimo priemonę bei pakankamą pinigų sumą įstatiniam kapitalui ir steigimo išlaidoms padengti.

Pirmiausiai reikia užregistruoti UAB pavadinimą. Registrų centro darbuotojai patikrina ar pavadinimas nėra registruotas Lietuvoje, taip pat tikrinamas tarptautinis tapatumas, kai kurių pavadinimų negalima naudoti, jei jie yra registruoti kaip asociacija ar kita organizacija užsienyje. Jei pavadinimas laisvas, už atitinkamą mokestį atliekama rezervacija ir pavadinimas naudojamas įmonės steigimo metu.

Kuomet steigimo aktas sudaromas internetu, VĮ Registrų centro savitarnos svetainėje, steigimo aktas, nuostatai, įstatai ir steigimo sutartis ir kiti dokumentai parengiami pagal pavyzdines formas. Tai sutaupo laiko ir suteikia bazinius steigėjų dokumentus.

Jei steigėjas yra vienas asmuo, naudojamas steigimo aktas, jei daugiau nei vienas – steigimo sutartis. Jei yra keletas steigėjų, šaukiamas steigiamasis susirinkimas. Jame renkami ir skiriami valdytojai, nustatoma strategija ir pasiekiami kiti susitarimai.

Atidaryti kaupiamąją sąskaitą ir suformuoti įstatinį kapitalą taip pat galima internetu, su ta pačia elektronine asmens identifikavimo priemone. Įstatinis kapitalas nepriklauso nuo narių skaičiaus.

Jei šiuos procesus atlikti atrodo keblu, galima naudotis konsultacinių bei teisinių įmonių pagalba. Jos kasdien vykdo šį procesą, todėl gali greitai ir kokybiškai atlikti steigimo procedūrą pagal konkrečius poreikius.

UAB apskaitos politika

UAB apskaita yra vykdoma pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą. Jei verslas neviršija 45000 Eur apyvartos per metus, UAB neturi prievolės registruotis PVM mokėtoju. Įmonės steigimo laikotarpiu, atsižvelgus į įmonės veiklos sritį, partnerius bei kitą specifiką, tikslinga pasirinkti bei nustatyti apskaitos politiką.

Apskaitos politikai priklauso organizaciniai nurodymai. Pasirenkamas apskaitos organizavimo būdas, paskirstomas buhalterių bei direktoriaus valdymo funkcijos ir apibrėžiama darbo specifika. Numatoma komercinių paslapčių ir kitos jautrios informacijos valdymo strategija.

Metodiškai apibrėžiamas įmonės turto valdymas. Nusprendžiama, kokiomis proporcijomis žadama investuoti į ilgalaikį turtą, kokia yra dividendų politika ir skolinimosi strategija. Apibrėžiama, kas yra ilgalaikis turtas, o kas tik einamosios išlaidos.

Techniniame lygmenyje išsirenkamos buhalterinės, apskaitos, sandėlio ar kitos apskaitos sistemos, jos sinchronizuojamos ir susiejamos. Įmonėje dirbantys buhalteriai arba samdoma apskaitos įmonė susipažįsta su sistema suderina veiksmus. Šiame lygmenyje labai didelę įtaką daro taikomos technologinės priemonės bei jų suderinamumas su kitomis sistemomis.

Labai svarbu numatyti mokesčių politiką. Pagal įmonės veiklos specifiką parenkami tinkamiausi apskaitos metodai, kuriuos naudingiausia ir legalu taikyti.

Uždaroji akcinė bendrovė prieš kitas juridinių asmenų teisines formas

Dvejojate, ar UAB yra geriausias pasirinkimas iš visų juridinių asmenų ? Verta palyginti ir įvertinti kitas juridinių asmenų formas, kad verslo pradžioje susidurtumėte su kiek įmanoma mažiau problemų.

Jei verslo tikslas uždirbti pelną, greičiausiai, viešoji įstaiga (VšĮ) nebus tinkama, nes toks verslas negalėtų išmokėti pelno, tik atlyginimus darbuotojams. Toks verslo modelis labiau tinkamas socialiniams verslams, kurių pagrindinis tikslas yra tenkinti visuomenės poreikius.

Individuali įmonė (IĮ) taip pat nėra dažnas pasirinkimas šiais laikais. Vienas didžiausių trūkumų, yra šio juridinio asmens neribota atsakomybė, be to IĮ savininkai gali būti tik fiziniai asmenys. Tai reiškia, kad už neįvykdytus finansinius įsipareigojimas įmonės savininkas privalo atsakyti asmeniniu turtu. IĮ prarado savo patrauklumą tuomet, kai atsirado naujas privatusis juridinis asmuo – mažoji bendrija (MB). Galima sakyti, kad ši naujai atsiradusi juridinė forma turi visus IĮ privalumus, bet neturi trūkumų, nes MB siūlo ribotą atsakomybę, bei galimybę turėti iki 10 bendrasavininkų.

Dažniausiai tenka rinktis tarp mažosios bendrijos (MB) ir uždarosios akcinės bendrovės (UAB). Abi formos turi ribotą atsakomybę, todėl neteks rizikuoti nuosavu turtu. UAB akcininkų skaičius nėra ribojamas, o MB gali turėti iki 10 steigėjų. Beveik visuomet, veiklos pradžioje, tai yra daugiau nei pakankama. UAB įstatinis kapitalas turi siekti bent 2500 Eur, o MB tokio reikalavimo nėra. Tad jei nėra pakankamai lėšų, galbūt MB bus lengvesnis pasirinkimas, kita vertus be 2500 Eur neverta steigti jokio juridinio asmens, nes visos procedūros, apskaitos vedimas, atlyginimai reikalauja kur kas daugiau lėšų.

Nors yra skirtumų ir šių juridinių asmenų apmokestinime, bet buhalterinės apskaitos tvarkymas reikalauja panašių gebėjimų ir pastangų. Iš esmės abi juridinės formos yra panašios, tik UAB turi daugiau didelėms įmonėms pritaikomų privalumų, o MB labiau tinkamos mažesnėms, bet kiekvienu atveju renkantis tarp šių formų, reikia įvertinti augimo planą bei tolimesnę perspektyvą.