Prekės ženklo registravimas

Prekės ženklo registravimas – procedūra, vykdoma verslo subjekto, norinčio teisiškai įregistruoti savo naujai sukurtą žodinį, grafinį simbolį ar jų derinį, kuris padės jam išsiskirti tarp panašias prekes ar paslaugas teikiančių verslo subjektų.

 Iš pirmo žvilgsnio ši procedūra atrodo nesudėtinga. Tačiau pradėjus gilintis į LR įstatymus reikėtų atkreipti dėmesį į svarbias detales. Jas aptarsime šiame tekste.

Kam reikia registruoti prekės ženklą? 

Kaip ir minėta, registruojame prekinį ženklą, kad išsiskirtume tarp konkurentų verslo rinkoje. Prekių ženklai gali būti simboliai ir jų deriniai ar kita vaizdinė informacija: žodžiai, šūkiai, raidės, skaitmenys, piešiniai, vaizdas, pakuotė, forma, spalva arba jau išvardinti deriniai.

Prekės ženklą gali sudaryti prekės vardas (raidinė ar kita prekę identifikuojanti priemonė), bei prekės simbolis (vaizdinė priemonė). Tačiau prekės ženklo nereikėtų painioti su įmonės logotipu, identifikuojančiu įmonę. Įmonė gali naudoti bendrą ženklą, tokiu atveju ir logotipas, ir prekės ženklas yra tokie pat.

Svarbu žinoti, kad prekės ženklo įregistravimui Lietuvoje veikia teritoriškumo principas. Paprastais žodžiais tariant, registruojant prekės ženklą Lietuvoje, jis bus saugomas tik čia, o kitoje valstybėje galės būti naudojamas kitų verslo subjektų. Todėl svarbu įsivertinti ar jūsų klientai yra tik Lietuvoje ar reikėtų pasvarstyti ir rinktis prekės ženklo apsaugą Europos Sąjungoje ar net už jos ribų.

 Registravimo procesas

Paraiškos teikimas, mokesčiai. Prekės ženklą gali įregistruoti tiek fizinis, tiek juridinis asmuo. Lietuvoje už prekės ženklų registravimą yra atsakingas Valstybinis patentų biuras. Standartinis paraiškos pridavimo mokestis yra 180 Eur.

Visus mokesčius privaloma sumokėti prieš paraiškos pateikimą. Jei paraišką teikiate elektroniniu būdu – tą galima padaryti paraiškos pateikimo metu.

Papildomi mokesčiai, registruojant prekinį ženklą, priklauso nuo teikiamų paslaugų kiekio. Jeigu teikiate ne vieną, o kelias paslaugų šakas, kiekviena jų papildomai kainuoja 40 eur. Savo prekinio ženklo registruojamą paslaugų šaką reikia pasirinkti iš Valstybiniame patentų biure apibrėžtos Nicos klasifikacijos.

Paraiškos (pateikiamų duomenų) ekspertizė. Rekomenduojama paraišką teikti elektroniniu būdu – taip sutaupysite laiko. Tik užpildę paraišką gausite patvirtinimą apie jos pateikimą elektroniniu paštu, o jos įvertinimas užtruks iki 5 darbo dienų. Tai bus tik pirminių pateiktų duomenų įvertinimas ir gausite paraiškos priėmimo pažymą.

Paraiškos duomenų paskelbimas prekių ženklų duomenų bazėje. Šiame etape Valstybinio patentų biuro internetinėje svetainėje bus viešai skelbiami ir į Prekių ženklų registro duomenų bazę perkelti priimtos paraiškos duomenys.

Prekės ženklo ekspertizė, paskelbimas VTB biuletenyje.

Čia prasideda svarbiausia vertinimo dalis, kurioje dalyvauja Prekių ženklų ir dizaino skyriaus ekspertas. Vertinimas trunka iki 2 mėnesių. Už papildomą mokestį galima rinktis greitesnį vertinimą. Jei paraiškoje yra klaidų, jas galima ištaisyti per 1-2 mėnesius. 

Svarbu, kad ekspertas paraišką vertina tik pagal prekinių ženklų oficialius reikalavimus. Nevertinama ar jūsų prekinis ženklas nepažeidžia kitų juridinių asmenų pavadinimų, ar turi panašumų į auksčiau pateiktus prekinius ženklus.

Jeigu informacija pateikta be klaidų, prekinio ženklo paraiška talpinama oficialiame puslapyje ir jam suteikiama laikina teisinė apsauga. Po šio etapo, per tris mėnesius suinteresuoti tretieji asmenys gali kreiptis dėl prekės ženklo netinkamumo rašytiniu būdu su pateiktais argumentais kodėl šis prekinis ženklas neturėtų būti registruojamas.

Prekinio ženklo įregistravimas. Jei per tris mėnesius tokių prieštaraujančių asmenų nėra, prekinis ženklas sėkmingai įregistruojamas. Jam išduodamas registracijos liudijimas, o savininkas gauna šio prekinio ženklo išimtines teises. Prekės ženklo apsauga galioja  10 metų, o po jų galima neribotą kiekį kartų tą galiojimą pratęsti.

Į KĄ ATKREIPTI DĖMESĮ REGISTRUOJANT NAUJĄ PREKINĮ ŽENKLĄ?

  1.       Atlikti rinkos analizę. Ar jūsų sukurtas prekinis ženklas neturi tokių pačių ar labai panašių atitikmenų rinkoje. Įvertinti ar ženkle nenaudojamos kalbos kultūros klaidos, svetimybės.
  2.       Įvertinti teikiamas paslaugas ar prekes. Dažniausiai prekinis ženklas registruojamas nurodant vieną paslaugų ar prekių šaką. Jei per 10 metų nuspręsite savo paslaugas plėsti – registravimui reikės pateikti papildomas paraiškas.
  3.       Neaprašinėti savo prekės. Venkite aprašinėti registruojamo ženklo prekes : kokybė, kilmė, pagaminimo data ir t.t. Tai vienas iš keliamų reikalavimų prekinio ženklo sėkmingam įregistravimui.